Kaakfysiotherapie

De spieren en gewrichten in het hoofd, het halsgebied en het kauwstelsel kunnen een breed scala aan klachten veroorzaken. Kaakfysiotherapie (ook wel bekend als orofaciale fysiotherapie) helpt u bij het voorkomen en herstellen van deze klachten

• Minder pijn
  • Veel aandacht voor preventie
  • Erkende kaakfysiotherapeut

Werkwijze kaakfysiotherapie

Kaakfysiotherapie kan u helpen bij het verminderen of voorkomen van:

• Duizeligheid, waaronder draaiduizeligheid (B.P.P.D)
  • Aangezichtspijn
  • Kaakpijn
  • Nek- en schouderklachten
  • Pijn aan het hoofd
  • Verlamming van het aangezicht (Bellse paraese)

Ook kan de kaakfysiotherapeut van Fysioplus u helpen bij het afleren van bepaalde gewoontes die tot klachten kunnen leiden. Denk bijvoorbeeld aan:

• Tandenknarsen
  • Het klemmen van de kiezen
  • Tongpersen

Daarnaast helpt hij u ook bij klachten die zijn veroorzaakt door een ongeluk en bij kaakklachten die het gevolg van ziektes zijn (zoals kanker en reuma)

Behandelplan op maat

Na het intake gesprek werkt u samen met de kaakfysiotherapeut aan een behandelplan op maat. Aan de hand van oefeningen en adviezen zorgt hij ervoor dat uw klachten verminderen of zelfs verdwijnen. Daarnaast leert hij u hoe u uw kaakspieren door middel van zelfmassage kunt ontspannen of uw mondopening kunt vergroten.

In sommige gevallen is er meer aan de hand. Onze kaakfysiotherapeut houdt daarom nauw contact met de tandarts, orthodontist, huisarts, KNO-arts, neuroloog en/of kaakchirurg

Vergoedingen kaakfysiotherapie

Wilt u weten of uw behandeling door de kaakfysiotherapeut vergoedt wordt door u verzekering? Kijkt u dan onder Praktijk bij vergoedingen.